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Navegando por Autor "Krüger, Gabriel Nogueira"

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    Artigo
    Assessment of worker satisfaction at a Brazilian oil company
    (Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR), 2018) Krüger, Gabriel Nogueira; Gonçalves, Leandro de Almeida; Queiroz, Jamerson Viegas; Queiroz, Fernanda Cristina Barbosa Pereira; Aramayo, Jesus Leodaly Salazar
    The search for excellence is intrinsic in any organization. As such, a good understanding of the different factors involving workers is essential, primarily in times of economic crisis. Accordingly, the aim of the present study is to assess employee satisfaction at a Brazilian oil company using structural equation modeling. The methodology consisted of three stages: first, a pre-existing theoretical framework was applied, followed by a survey of the company’s employees in order to determine the importance of the variables established by the framework and, finally, structural equation modeling to identify the factors that contribute to the process investigated. The study complied with all the statistical criteria for its validation, in addition to exhibiting good model fit, proving to be statistically adequate. Moreover, it was important for employee satisfaction, the current organizational crisis environment (CE) and good communication (GC) of company values, but did not obtain a significant relationship between participation and commitment incentives (PI) and training and development (TD)
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    Dissertação
    Estudo dos fatores que afetam a lealdade dos consumidores brasileiros de ferramentas on-line de reserva hoteleira
    (2018-02-23) Krüger, Gabriel Nogueira; Queiroz, Jamerson Viegas; ; ; Queiroz, Fernanda Cristina Barbosa Pereira; ; Guardia, Mabel Simone de Araújo Bezerra; ; Marques, Eduardo Lopes;
    O objetivo deste trabalho é avaliar os fatores que afetam a lealdade dos consumidores brasileiros de reserva hoteleira on-line. A metodologia utilizada centrou-se na utilização da structural equation modeling (SEM) based on partial least squares (PLS) para analisar um total de 227 respostas coletadas em todas as 5 macrorregiões do Brasil. Os resultados mostram que o modelo testado apresentou uma boa adequação estatística além de evidenciar a propensão dos brasileiros em priorizar a satisfação na decisão de reutilizar uma plataforma de reservas online, sendo que a funcionalidade de navegação se apresentou como o principal catalizador para este sentimento. Assim, evidencia-se a necessidade da preocupação por parte da indústria hoteleira em desenvolver plataformas virtuais que fomentem a satisfação de seus usuários, para, com isto, desenvolver uma relação leal. A originalidade deste estudo centra-se no emprego da SEM-PLS para compreender como catalisar a lealdade nos usuários brasileiros de ferramentas de reserva on-line.
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